DSB har, i samarbeid med brann, politi og helse, fremforhandlet felles avtaler for leveranse av utstyr og programvare til nødetatenes kontrollrom. Dette inkludert nødvendige service- og supportavtaler.
Driftsorganisasjonene har en koordinerende oppgave mot leverandørene og tilbyr driftsstøttetjenester til sine respektive brukere. DSB ved Branns Dritftsorganisasjon (BDO) leverer driftsstøttetjenester til Brann sine 110- sentraler. Dette abonnementet gjelder kun tjenesten levert av DSB/BDO.
HDO og PIT leverer egne driftstjenester til sine respektive organisasjoner.
Abonnementet "Drift av kontrollrom" dekker krav definert i «Forskrift om driftsstøttetjenester til Nødnettutstyret ved brannvesenets nødalarmeringssentraler og brannvesenet for øvrig».
Abonnementet inneholder blant annet brukerstøtte, drift og vedlikehold, overvåkning av brukerutstyr, oppfølging av leverandører, kart og gazetter.