Branns driftsorganisasjon (BDO) er underlagt DSB og leverer driftsstøttetjenester til brann og andre nød- og beredskapsbrukere. Dette inkluderer brukerstøtte og teknisk drift. BDO er utstyrt med egen IT-arkitektur for å kunne kvalitetssikre, drifte, administrere, overvåke, feilrette, oppgradere, utvikle og teste brannvesenets utstyr knyttet til Nødnett.
BDO har ansvar for:
- Brukerstøtte og teknisk drift til radioterminaler
- Drift av Nødnettutstyr på 110-sentraler og andre kontrollrom
- Single Point of Contact med leverandørens feilhåndteringssenter
- Teknisk feilhåndtering 24 timer i døgnet på kritiske feil
- Utvikling, bistand og test av ny funksjonalitet
- Håndtering av situasjoner med manglende dekning
- Kursing
- Prosjektstøtte
Her kan du lese mer om BDOs driftstjenester.
Dersom du ønsker å kontakte BDO vedrørende driftshendelser, gå inn via MinSide.